Thursday 11 April 2013

random.classmates.

Assalamualaikum...

Semester ni selalu sangat keluar habiskan masa dengan classmates. walaupun kuiz tiap-tiap minggu, tetap tak ada hati nak duduk rumah belajar diam-diam. tapi aku tau kawan-kawan aku tu mesti belajar. aku je yang malas. haa. jangan sila jangan serap rasa malas ni. okay. keluar-keluar tu nampak macam buang masa. tapi sebenarnya tak de la buang masa sangat pun. cuma gunakan lebihan masa yang ada dengan bersosial je. haha~ - -

cerita pasal classmates, memang banyak sangat ceritanya sampai aku pun tak tau nak start daripada mana, nak mula dari siapa. ok. semenjak dua menjak ni, kelas aku dilanda fenomena BEBAL. aku pun tak tau entah peristiwa apa yang buat perkataan tu tiba-tiba jadi macam trademark. haha~ salah sikit, bebal..- - fuh. tu kalau cukup 40 kali kena bebal mau nye bebal betul-betul. langkah terbaik, jagalah percakapan sebelum anda di'bebal'kan. haha!

semester ni jugak aku pindah rumah baru. much much better kalau nak banding dengan rumah sewa yang lama. seriously. rumah sekarang, housemates sekarang, sangat seronok, sangat menyenangkan, dan buat aku rasa selesa duduk rumah ni. tak macam dulu, nak keluar bilik pun rasa macam nak kena hukuman sebat 21 kali. tengok tv pon rasa macam tengah tengok lecturer mengajar. senyap. maklumlah, duduk dengan senior. so, sebagai junior yang berdedikasi, aku dengan roomate aku pon bagilah peluang mereka memekak walaupun pada dasarnya kitorang selalu bergosip dalam bilik mengata diorang. ops!. ;D

classmates dah, housemates dah, soulmates pulak? soulmates tu macam partner ke? ada orang kata soulmates tu orang yang kita tak boleh hidup tanpa dia. maybe boyfriend, maybe bestfriend, maybe someone special. haha! ape-ape je la. benda tu tak penting sangat. actually, single doesn't mean that we are alone. apa gunanya kawan? apa gunanya family? dan apa gunanya Pencipta kalau kita still rasa alone? Manusia diciptakan berpasangan. memang. kita perlu usaha, tapi tak perlu terlalu obvious. tak perlu terlalu obses sampai memakan diri. sampai rasa tak tentu arah. sampai terganggu pelajaran.

memang umur-umur macam ni perasaan nak berpasangan dan rasa untuk disayangi tu ada (meremang aku taip yang ni) - -. nasihat aku, dahulukan yang penting. jangan kejarkan benda yang tak pasti. jangan harapkan benda yang mustahil. tak salah untuk suka. tak salah untuk admire. tapi biarlah berpada-pada. tak berdosa kalau tak couple. ustazah aku dulu cakap, kalau suka kat orang, jangan sampai orang yang kita suka tu tau. memadai la kita sorang je yang tau. sebab, bila orang tu dah tau, rasa suka kita akan berkurang. ha, masa tu kalau couple, konfem la cuma atas sebab rasa untuk memiliki je. bukan sebab betul-betul suka (mungkin tak semua orang).

berbalik kepada classmates, aku mengaku, awal-awal masuk degree memang susah sangat untuk aku biasakan diri dengan classmates macam sekarang ni. sebab aku bukan yang jenis banyak cakap. bukan yang jenis kepala gila-gila pakai cakap lepas. tapi satu je sebab aku boleh masuk kepala dengan diorang. sebab aku bukan yang jenis cepat terasa hati. bagi aku, apa orang nak cakap, tu hak diorang. apa diorang nak buat, tu hak diorang dan untuk terasa hati dengan aku pon, tu hak diorng jugak. maaf tapi aku bukan jenis yang nak pujuk2 orang sangat.

apa-apa pun, semua classmates aku memang awesome. seronok kawan dengan korang. buat aku rasa tak menyesal dapat UiTM Segamat. terima kasih; wawa, ibah, nad, aina, efa, eeqa, ain, mimi, mimot, naw, shiera, put, acap, aiman, haziq, iman, caca, ain, aishah, husna, ika dan the rest yang tertinggal, tak di taip harap maaf. mana yang terlintas je aku taip. muahahah~ aku bukan baik sangat pun nak taip semua. assalamualaikum!





maaf kalau ada yang terasa hati! :) XOXO.

No comments: