Friday 27 April 2012

alasan

Assalamualaikum...

setiap orang ada alasan kenapa dia buat begitu, kenapa dia buat begini. kenapa dia gagal, kenapa dia lulus. setiap apa yang kita lakukan pasti ada sebab dan alasan tersendiri kenapa kita lakukan sedemikian. fuh! panjang ayat nih. hikhik!

saya pulak, saya ada alasan saya sendiri kenapa saya tak perform well. haha! alasan kau lebih! mesti kene lebih. :'p dulu-dulu, saya pelajar cemerlang. setiap kali exam, no mesti tak 1, 2. tak 2, 3. tak 3, 1. haih. pendek kata pusing-pusing sampai pening pon memng tu je la no nye. hewhewhew! hebak!

tapi zaman kegemilangan saya merudum sejak pergi nya kedua orang tua saya. yeah! i think tak de maknenye dah semua tuh. nak tunjuk kat sape kan... tapi sebab ade nenek saya yang setia membebel kan saya suh belajar elok-elok sampai jadi cikgu, so, saya pun teruskan lah belajar dan terus belajar walaupun no dah berganda jadi 4 atau 5, atau 6. tak kisah lah tu. janji nenek saya tak bisingkan saya. ;)

lepas tu nenek saya pulak pergi tinggalkan saya terhuyung hayang tapi bukan mabuk. hehe~ masa tu saya tengah panjat menara nak dapatkan diploma. baru semester 2. saya usaha-usaha untuk DL masa semester 2 tuh sebab nenek saya cakap pergi JB belajar elok-elok. yes! im DL that semester n my granny pon pass away. dan saya tiada alasan lagi untuk terus belajar. haha! malas aku nyah.

tapi yela kan. orang cakap belajar kerana Allah. memang betul tu. tapi result setiap sem tu saya tak tau nak tunjuk dan kongsi dengan siapa. abang saya? pheww! haremm... tapi tak pe lah. dah alang-alang belajar. biarlah sampai habis kan. walaupun saya tau takde siapa untuk saya kongsi result dan takde siapa yang akan teman saya pegi konvo nanti. at least saya dah habiskan apa yang saya mulakan. :')

kepada kedua arwah orang tua saya dan arwah nenek saya, damailah kalian di sana. tak teman naik pentas pon tak pe. ;') dah lahirkan pon sangat bersyukur. mungkin Allah pisahkan kita kat sini, tapi InsyaAllah kita jumpa di 'sana'. #rindu!


Nota kaki: cukuplah sekali naik banner. saya sangat bersyukur. Alhamdulillah... (:

No comments: