Saturday 4 August 2018

CHILDHOOD MEMORY: Zaman Tulis Lagu

Dulukan ada satu zaman yang kita rancak dok salin lagu kegemaran. Sanggup pergi pinjam buku lagu kawan kalau dia ada dapat lirik lagu baru. Buku tu buku tulis biasa je. Yang dulu kalau beli 60 sen ada 60 mukasurat tu. Dalam buku tu pulak akan ada keratan gambar penyanyi lagu tu. hahaha rare betul rasa masa tu!

Biasanya dulu kakak salin lagu daripada majalah. Tak kisah lah Mangga ke, Klik ke, kira memang pantang nampak lirik lagu memang kakak salin. Tahu lagu tu atau tak, belakang cerita. Tapi kalau kakak malas terlebih rajin, kakak kerat dan tampal je lirik lagu tu.😁

Sampai sekarang kakak masih tak faham apa motif dok salin-salin lagu tu dulu. Yang kakak tahu, kalau lagu kita banyak dan up-to-date, orang macam kagumlah.hahahha! Tapi tu sebenarnya lebih kepada hobi dan kepuasan diri la I think. Last last kakak pun dah tak tahu ke mana pergi buku-buku lagu kakak tu. Mungkin dah di telan zaman.

Kelakar bila ingat balik. Tapi okay lah sebab kita boleh cedok sesuatu daripada 'pengalaman' tu yang kita boleh apply untuk masa sekarang. Salah satunya, dulu kakak ada jugak share hobi ni dengan kawan sebaya abang kakak. Tak sangka rupanya dia pun suka juga salin-salin lirik lagu. So hobi yang sama ni buat kitorang rapat at that time. Siap tukar-tukar lirik tau!

Sama juga dengan bisnes. Bila kita share passion kita terhadap bisnes dengan orang lain, secara tak langsung sebenarnya kita sedang ke arah mengembangkan networking kita. Dan bila kita jumpa dengan orang yang sama passion dengan kita, it's a BONUS guys! Kita boleh share dan berbual pasal bisnes, jadi rakan bisnes dan berkongsi idea.;)

Sebab apa pentingnya kita nak cari kawan? Sebab dalam hidup ni memang susah untuk kita bergerak solo. Teruama sekali bila kita berbisnes. We need support. Sebab tu petingnya kita share apa yang kita suka dengan kawan-kawan dan bakal kawan kita. Sebab kita perlukan sokongan orang yang se'hobi' dengan kita. Faham ke faham?

Sekarang ni kakak nak tanya, ada tak yang nak jadi biz-partner kakak? Kalau ada whatsapp kakak laju-laju tau. Klik je link ni senang. www.wasap.my/60127680171/joinbizpartner

Kakak Shaklee💚
012-768 0171

Psst! Orang yang tak sama passion pun boleh jadi moral support. Cuma kadang-kadang diorang lebih ke arah sesi membawang.

No comments: