Friday 3 August 2018

KENAPA KITA PERLU BER-BISNES?

1. Kos sara hidup yang semakin tinggi.

Seperti yang kita sedia maklum, kos sara hidup sekarang ni memang dah tahap tenat. Pendapatan RM3000 ke atas di anggap miskin bandar guys! Ini baru 2018. Cuba bayangkan nanti masa 2028, 2050. Entah apa lah nasib anak cucu kita. Sebab tu pentingnya untuk kita libatkan diri dalam bisnes.

Well, bisnes bidang orang-orang kaya tau. Dan bidang bisnes adalah bidang untuk mereka yang nak ber-duit sama ada dari segi main income atau pasif income. Bisnes juga boleh di warisi tau. Nak tahu bisnes apa yang boleh di warisi?

Baca dulu sampai habis baru kakak reveal.πŸ˜‰

2. Komitmen yang bertimbun-timbun.

Yeah! Masing-masing ada komitmen sendiri. Ada komitmen terhadap keluarga, isteri, anak-anak.. Ada komitmen terhadap kereta, hutang PTPTN, rumah, dan sebagainya. Tapi cukup ke nak penuhi semua komitmen tu dengan gaji hakiki yang sekadar RM3000 tu? Dapat gaji 25hb, 26hb duduk depan laptop langsaikan komitmen, tinggallah RM475 untuk tahan sampai hujung bulan. Cukup ke?

Nah.. sebab tu lah pentingnya untuk kita mula berbisnes. Supaya kita ada backup income kalau kita punya gaji hakiki hidup segan mati tak mahu. 😎😎

DONE!

Seriously, hanya dengan 2 point ni dah cukup menunjukkan pentingnya kita perlu berbisnes.

Tanyalah sesiapa pun yang berbisnes, kenapa dia buat bisnes? Kakak yakin jawapan dia ialah untuk cari pendapatan tambahan sebab kos sara hidup makin tinggi, lepas tu dengan hutang banyak menanti. Nampak tak?

Bila hutang banyak, kita jadi rasa terbeban. Bila kita terbeban, kita kerja keras. Kita stress. Kita kurang luangkan masa dengan keluarga sebab bila ada masa sikit kita cuma fikir rehat.

Just imagine kalau kita buat bisnes dan setiap bulan income/bonus masuk 4 angka.

Pejam mata je bayar hutang-hutang tu. Otak tak stress, hati senang, keluarga bahagia. Fuh! Betapa bisnes ni bagi impak yang besar dalam kehidupan kita.

Cuma satu kakak nak ingatkan, bila pilih bisnes, pilihlah bisnes yang tepat, bisnes yang kukuh, bisnes yang long-term, bisnes yang bagi manfaat untuk diri kita dan orang lain jugak.

KAKAK PILIH SHAKLEE-BIZ!

Sebab apa? Sebab bisnes Shaklee ni boleh di wariskan pada anak-anak nanti. Sebab lain, kenalah tunggu next post. Kalau tak sabar, boleh laju-laju whatsapp kakak. Kita bincang tepi sambil minum kopi tentang Shaklee-biz ni.

Jom whatsapp! klik - www.wasap.my/60127680171/shakleebiz

Kakak ShakleeπŸ’š
012-768 0171

No comments: