Sunday 30 September 2012

manusia dan makanan

Assalamualaikum...

Hai kawan-kawan!! :D

hari ni saya sangat relaks, sangat cukup tidur. tapi badan sakit-sakit akibat sedaya upaya buat backflip (konon) yang tak jadi-jadi, maka badan terhempas gedebak gedebuk! sakit ok sakit.- -" tapi nak buat macam mana, saya dah sukakannya, sukakan dunia silat, maka relakan je la badan sakit terhempas. puii~

baca tajuk, manusia dan makanan. serius! manusia dan makanan memang tak dapat dipisahkan. tak kisah la apa cara sekalipun, kalau dah nama manusia, memang tak boleh kalau tak nampak makanan sehari. mau meroyan gamaknye. buktinya, kawan sebilik saya, balik je bilik mesti tanya nak makan apa. weh! kadang-kadang saya rasa macam penat nak fikir nak makan apa. tak boleh ke balik bilik terus study ke, terus online ke, terus tidur ke, terus mengaji ke an.. ni terus tanya nak makan apa! *sigh~

tapi saya sendiri pon apa kurangnya. kalau kat kelas tu, perut tak berbunyi menjerit mintak makanan memang pelik. mesti berbunyi! mesti lapar. mesti terbayang makanan. mesti tak fokus. dan mesti mengantuk. EH! :p minum air bergelen-gelen pon perut tetap mahukan makanan! syukurlah dapat air, syukur!

makcik saya pernah cakap, rakyat Malaysia ni memang tak pernah berhenti makan. siang malam pagi petang makan. habis tu rakyat negara lain? haha! nak je mulut tanya macam tu. tapi takut plak tak terjawab. heheh! cakap je la manusia memang suka makan. saya pun suka makan ok! sangat suka. tapi saya sangat tak suka bila saya kena ikut orang lain punya menu untuk makan. eh saya yang nak makan, suka hati la nak makan apa pun kan. ;)

ok lah. penat la nak taip. menyampah dengan wifi. tadi line berdesap desup. tibe part saya taip entry je line terus slowdown ape citer? jeles la tuh! huh~

nah amik gambar makanan 'berkhasiat!' lagi menyelerakan serta melaparkan perut! kruk kruk~ *bunyi perot konon!



Nota kaki: abaikan penggunaan kata ganti diri tu. memang kadang-kadang guna aku, kadang-kadang guna saya. ikut sempat ikut mood ikut suka hati. haha! selamat menjamu selera. EH! selamat beramal.:p

No comments: