Saturday 22 September 2012

sesal dahulu pendapatan...

Assalamualaikum...

sesal dahulu pendapatan. betul la tu. dulu elok-elok kerja, bising dok habaq nak belajar bagai. sat ni, bila dah dapat belajar, dah start belajar, mula la merungut macam nak satu khatulistiwa tau yang kita ni sangat tension belajar. kalau dari awal decide nak keje je terus kan dah dapat gaji ke 3. pendapatan la tu kan? haha! haih! anak sapa la tu!

sebenarnya, kita manusia ni memang tak tau tak reti tak paham ape tu bersyukur. yang kita tau hidup nak seronokkkk je macam dalam syurga. cehh! dosa mnenambun ade hati nak seronok seronok. bawak-bwak mengucap.

aku salah seorang daripada yang di atas. seperti sedia maklum, aku dapat sambung degree kat segamat yang indah lagi permai umpama belajar di oversea! tak dapat dinafikan lagi fakta yang satu ni. satu bende yang tak dapat aku nak elak sekarang ialah bandingkan antara segamat dengan larkin.! woah! seriously i can't stop it immediately! jalan sikit mesti akan cakap, "kalau larkin, blablabla.." masuk library, "kalau larkin, blablabla.." tnggu bas, "kalau kat larkin...blablabla~"

see? everything, everytime, everywhere, akan keluar perbandingan. eh ingat aku suka ke nak banding2 kan? aku tak suka tapi nak buat acane reaksi spontan kan.. huhu~macam mana aku cuba elak, aku tetap manusia biasa yang ada mulut dan mulut aku ni bukan mulut botol yang boleh tutup then air tak keluar.(bukan bermaksud air liur aku sentiasa meleleh eh.) T_T ha! sukahati aku la nak bg contoh ape pon kan. >.< 

entah kenapa aku rase topik macam dah lari jaoh giler! mula2 mcm peribahasa, lama2 dah jadi mcm takde bahasa. sebelum jadi lebih parah baik aku stop menaip. terima kasih sudi melayan 2 saat baca barisan paling atas. :p

Nota kaki: sekarang macam dah ramai batuk-batuk. mungkin cuaca panas. kawan aku pon ade yang batuk sampai muntah. so, nasihat aku, minum air banyak-banyak. jaga diri. kuatkan antibody. EH! :))

No comments: