Wednesday 5 December 2012

D-Day.

Assalamualaikum...

D-Day? Pelik kan tajuk? ah! Persetankan tajuk. nak tahu ape itu D-Day? -Sila rujuk gambar di bawah-


ok dah rujuk, sekarang sila bina ayat berdasarkan gambar. tak pandai? ok la aku tolong.

I'm officially a diploma holder from UiTM and already done the 77th convocation session at DATC UiTM Shah Alam! 

Yess! I got it! Excited kan? Haruslah! Korang yang mana belum rasa memang patut rasa betapa seronok dan terbit rasa bangga sikit bila diumumkan perarakan masuk graduan. Sumpah tak tipu. Time tu rasa macam gah terlebih. Tapi nak diingatkan, bangga sila berpada-pada. >.< 

Mungkin ni cuma permulaan bagi aku. Tapi tanpa permulaan ni, aku mungkin putus asa dengan degree yang macam nak putus urat saraf ni. Tapi bila dah konvo ni, tambah pulak tengok depan mata akak-akak dan abang-abang senior dulu ilek2 jalan atas pentas pakai selempang pink sebagai PENERIMA ANUGERAH NAIB CANSELOR IJAZAH KELAS PERTAMA, aku rasa macam....WOW! Mereka boleh, kenapa aku tak boleh? 

So, sejak 3/12/2012 yang lepas, maknanya lepas konvo la kan, aku dah tanam azam sikit untuk jadi macam mereka. Alangkah masuk dewan pon bangga semacam, kalau diumumkan macam tu, mau tak makan 5 hari 5 malam aku sebab sibuk nak senyum sampai telinga. Oh. Berangan memang indah. 

Dan aku sangat-sangat happy sebab family aku sudi datang hantar aku, iring aku. Siap bagi bunga ade pooh pakai mortar dengan bebear (teddy bear) besar anak gajah kecik sikit lagi. Rasa nak nangis guling-guling sebab terharu. Tsk~ Mana tak nye, ni bebear kedua aku dapat lepas aku cecah umur 8 tahun. Lama tau tak manja-manja dengan bebear. ;'(



ni la bebear dengan bunga pooh tu. :)

Tapi tak banyak la gambar konvo aku. adalah dua tiga kerat. Disebabkan gambar konvo mahal mengalahkan baju raya aku, maka aku dan rakan-rakan telah membuat keputusan untuk bergambar di KLCC lepas amik jubah. Konon photoshoot la tu. Tapi, tak sampai bape keping kamera merajuk dek kepanasan. Nah! Ade la sikit gambar. Jemput cuci mata. ^ ^






bajet happy giler la kan habis smart la ni snap pic campak2 mortar.- -

oh  ni abang aku. dia la yang bagi bebear. sama tak muke? ;)

 ni masa otw ke s.alam. punye semangat muka. woah! excited!

yess! finally!

For arwah mak dan arwah abah, this is for you both. Apa-apa pun, tanpa orang di sekeliling aku, siapalah aku. ;') Terima kasih buat semua. Doakan aku berjaya.

2 comments:

.:MrS cHerRy:. said...

nampak nyer ayat2 ko dah mcm blogger trkenal..guling2 aq baca..congrates babe !! sayang ko..aq jeles tgk bebear besar gabak ko tuh..ckp kat abg ko aq nk satu !!

Amirah Marliza said...

@.:MrS cHerRy:. haha jgn nak terkenal sgt eh. >.< congrates kat kau jgak! *hug* haha! ko mintak la kat LM. :D