Thursday 14 February 2013

Mimpi yang menipu.

Assalamualaikum...

aku ni ada masalah percaya dengan mimpi. bila mimpi yang tak best je, mula la aku rasa macam down je. contoh la aku mimpi aku gemuk. ha. sepanjang hari tu aku rasa aku gemuk memanjang. tapi tu contoh je. macam pagi ni, aku mimpi result exam aku. peh! dalm mimpi tu, punya lah berdebar macam nak terkeluaq jantung aku masa nak bukak email. pastu bila bukak tengok-tengok ada fail! bukan satu, tapi DUA! kepala hotak dia. aku dah down gila sampai malas dah nak bangun tidur. hahaha! syaiton betul la.

TAPI... tu la yang dinamakan mainan tidur. :) bila tersedar dari mimpi, aku cuba jadi positif. Ala tu mimpi je pun.. Cuba bukak betul-betul tengok... Bila bukak je email, baru aku sedar, nak percaya kat mimpi sangat pon tak boleh jugak sebenarnya. hahaha! U know what?? Yes! I got it! Dean List? Of course not. But its better than what I'd think. Alhamdulillah. Permulaan yang baik untuk orang yang hampir gave up. :)

Lagi satu kenyataan yang aku nak sampaikan, silat tu bukan penghalang, bukan aral untuk kita lulus. Kalau kita nak lulus, tak kisah la apa pun aktiviti yang kita lakukan masa exam, asalkan pandai bahagikan masa nak belajar dan yakin dengan diri, InsyaAllah, gagal tak mungkin wujud. Itu yang aku lalui sepanjang exam. :) Mungkin tak cemerlang, tapi inilah usaha aku. Usaha aku dan kawan-kawan belajar sama-sama.

Tahniah buat semua yang berjaya mendapat tempat dalam Dean List atau sipi lagi nak dapat, tahniah jugak yang berjaya lulus semua subjek. Tahniah jugak buat yang berjaya melepasi semester 3 yang agak shock buat semua ni. :) Buat yang tak bernasib baik kalau ada, eh tak nak lah. Aku harap tak de la. Tapi kalau ada, aku harap korang tak mengalah. Kita usaha sama-sama ye. Aku kena hadap intersesi untuk subjek Operation Management. Harap semua lancar nanti. Aamiin!

Satu lagi tips, bila buat something, yakin dengan diri. jangan fikir negatif. bila kita yakin yang kita akan lulus benda tu, InsyaAllah Allah tolong. Kita tak boleh nak pastikan betul-betul yang kita dapat apa yang kita nak, tapi at least kita tak berhenti harap pada Allah untuk tolong kita, untuk bagi yang terbaik untuk kita. Aku bukan perfect, aku pon selalu tak yakin, tapi mungkin dengan kongsi peringatan ni, aku pun akan sama-sama beringat. :) Apa-apa pun, selamat tinggal semester 3, selamat datang semester 4! 




6 comments:

kaka said...

Cograt beb :D

Amirah Marliza said...

@kaka terima kasih kaka. congrats jugak. :)

kak tie said...

mimpi gemuk???kahkahkah...andainyalah ko gemuk...hhuurrmm...mesti chubby giler kan??

Amirah Marliza said...

@Hayati Harun haha jgn le gitu. tu contoh je. haha

Hanim Irsyad said...

congrat for your result. mihmih.
mimpi mainan syaitan je.

Amirah Marliza said...

@Hanim Irsyad hehe taw xpe... terima kasih.