Sunday 17 February 2013

vokal bukan sekadar rupa.

Assalamualaikum...

sejak dua menjak ni, aku suka bukak youtube lepas tu dengar cover-cover lagu. sebelum ni, aku kalau bukak youtube, mesti merepek tak ketahuan hala. kejap bukak video clip ni la. kejap tengok cerita. tapi sekarang ni aku mula jumpa satu benda yang lebih menarik perhatian aku kat youtube tu. 

orang cover lagu guna gitar.

memang la aku ni bukan paham pon amende chord chord gitar tu semua. tapi kan kita boleh dengar orang tu main sedap ke tak. tapi (again) aku peduli ape dia main gitar sedap ke tak. kalau dia nyanyi sedap, aku anggap dia hebat la. mudah kan? ha.. macam aku, mula-mula aku suka dengar si cumi cover lagu. suara dia mantap woo. ni bukan citer bohong. bagi aku la mantap. bagi Shila Amzah aku tak tau la pulak.

Sebab aku dah terbukak cover Cumi, aku terus anaktirikan Matluthfi. padahal sebelum ni aku suka gila kot kat dia. Memang tak pernah miss setiap video baru dia. Tapi semenjak jumpa cover lagu best, aku mula curang. tskk!~ Nak disangkut pautkan dengan tajuk entry, si Cumi ni, kalau buat cover, tak pernah tunjuk muka. Dia tunjuk tangan hak dok main gitar tu. hamende istimewanya tangan dia, aku pon tak tau. tapi aku tau la dia sebenarnya tunjuk tang chord gitar tu. sebab aku tak paham, aku tengok tangan je la.- -

Bila bukak youtube, konfem la tangan ni gatal nak scroll tengok komen kan.. baca punya baca punya baca, jumpa lah satu komen ni yang habaq suara Cumi macam suara Encik Mimpi. hah sudah! aku mula lah nak berpaling tadah. bukak la video Encik Mimpi pulok... Jeng jeng! Ni baru betul vokal bukan sekadar rupa. Macam Cumi kan aku kata dia tak pernah tunjuk muka kalau buat cover, tapi kat FB dia ade tunjuk muka. Kalau si Encik Mimpi ni, jangan kan kat youtube, kat FB pon penuh dengan muka dia. tapi muka dia punya katun je la.- - jangan harap nak nampak muka dia. suara dia...memang jatuh cinta habaq hang.. pastu kelakar pulak tu. aku kalau bukak video dia rasa macam kurang waras pulak sebab asyik nak tergelak sensorang tanpa hala tuju. tskk! terharu rasa sebab encik mimpi punya cover dah buat hari aku ceria (over). kalau Cumi serius kemain..

korang yang tak penah buka cover diorang, meh sini dengar sekarang. mana lah tau boleh dodoikan tidur..



ok. aku suka encikmimpi punya suara. aku suka dengar dia sebut 'RRR' hahaha! cepat bukak dengar. semoga mimpi indah., Assalamualaikum!

No comments: