Wednesday 13 February 2013

Sedetik di Balok

Assalamualaikum...

Semalam, baru sampai rumah lepas 4 hari 3 malam kat Balok. Fuh. penat tak hingat. sampai rumah, terus humban beg baju tepi mesin basuh pastu tidur sebab topup untuk dekat dua hari tak tidur. tak payah sampai rumah la kan, dalam bas je memang tidur tak sedar diri. celik-celik mata je dah nak sampai Mersing.

Ni kali ke-3 aku pergi kem Gayong kat Balok. Dan ni jugak kali ke-3 pergi Balok je hujan, pegi balok je hujan, pegi balok je hujan (kene 3 kali ulang sebab ni kali ke-3 kan). tapi kali ni hujan sekali dengan angin yang kuat sampai aku tiba-tiba main layang-layang guna khemah. hujan pon sangat lebat. Memang seronok main hujan. Tapi lagi 'seronok' bila tiba masa nak tahan selesema dengan sejuk menggigil tu.

kami bersilat bawah hujan, makan bawah hujan, minum air hujan (over). sayangnya tak dapat tidur bawah khemah masa hujan-hujan tu sebab khemah dah masuk air. terpaksalah tidur beramai-ramai dalam surau. memang best sebab tak payah bersejuk-sejuk dalam khemah. yang jadi tak best bila surau perempuan tak de karpet tapi surau lelaki ada. jadi tak best lagi bila dengar dengkuran mereka sebab nyenyak sangat tidur atas karpet. haish! ini tidak adil, ini tidal adil...(nyanyi).

Banyak benda yang berlaku sepanjang di balok kali ni walaupun masa agak singkat (refer kepada tajuk entry). Asalnya memang macam berat sangat nak pergi sebab terkena selesema. tapi mengenangkan cuti yang masih berbaki, aku gagahkan juga pergi 'berbalok' (ayat poyo). berbeza dengan kem yang lepas-lepas, kali ni kami pergi dengan dua bas daripada larkin dan segamat. kami tak perlu masak sendiri untuk makan tengah hari dan malam sebab dah ambik catering. kami tak de mandi laut sampai gigil, dan bersilat dalam laut macam yang lepas-lepas sebab faktor cuaca. Ada pertandingan antara dua kumpulan. Kami juga dikejutkan dengan grading mengejut. dalam masa sehari lebih kena ingat semua gerakan, kombat dan buah kunci. wow! tapi akhirnya semua berjalan lancar walaupun mungkin akan diuji kali ke dua. Sangat happening sebenarnya. :)

Untuk event yang sangat happening ni, aku nak ucapkan terima kasih kepada ketua projek kami iaitu 'akak part 6' a.k.a Ani sebab berjaya mendapatkan peruntukan untuk program ni. terima kasih juga kepada peserta daripada Larkin (aku dah jadi budak segamat sekarang sebab nama under segamat) sebab sudi turut serta dalam program anjuran PSSGM segamat. Terima kasih kepada ustaz dan cikgu-cikgu yang sudi luangkan masa untuk kami. Terima kasih kepada Ude sebab datang walaupun awal-awal rasa macam nak flying kick je sebab cancel nak datang di saat akhir. Terima kasih kepada kak ika sebab berjaya jadi 'ibu' mithali sepanjang program. Tahniah kepada Epi dan Nasir sebab berjaya cipta rekod peribadi. Terima kasih kepada Aini sebab jadi partner grading. Terima kasih kepada Amal sebab tumpangkan dorm. Terima kasih pada kinah sebab datang jugak walaupun macam tak nak datang sebenarnya. Terima kasih kepada Jebat sebab jadi ketua yang baik.

Kat sana kami diberi group untuk latihan. Maka aku nak ucap terima kasih pada Bu (ketua) sebab ajarkan macam-macam pada kami. Ajarkan kombat 2 buat kali ke 150 juta, ajarkan buah kunci mati, ajarkan kombat. Sori sebab banyak tanya macam-macam sebab asyik lupa je, lambat serap. terima kasih juga pada wan, hafizudin, liyana, seha, dengan ani. Banyak lagi ucapan terima kasih nak ucap. tapi tak larat nak list satu-satu. haha~

Bila ada manis, mesti ada pahit. itu baru namanya pengalaman. pahit bagi aku sebab sepanjang balok kali ni aku dilanda sakit pinggang dan sakit bahu. so rasa macam terkongkong sikit untuk tidur dan buat gerakan yang pusing sana sini. selesema dan sakit tekak yang buat hilang selera makan. peserta lain pulak ramai yang mengadu kaki gatal-gatal. haih. macam-macam. Akhir sekali, aku nak mohon maaf kalau ada yang tersakit hati dengan aku, terasa hati, tersentap, tersakitkan fizikal dan mental, maaf untuk muka-muka ketat atau muka mintak penampar yang aku paparkan dan macam-macam lagi. aku memang tak pandai nak jaga-jaga hati orang. hak bergurau hak aku! Eh salah. Hak bergurau, hak semua. hak bersilat pon hak semua (tibetibe). 

"dimana dia, anak kambing saya..anak kambing saya memakai bengkong hijau.. di mana dia, cinta hati saya, cinta hati saya berbengkung hitam mulus" -ni lagu group B. so, apa yang aku faham daripada lagu ni ialah kalau tak nak jadi anak kambing, pilih sama ada nak stay dengan awan putih atau cepat-cepat naik pelangi merah. >.<

Ada pepatah mengatakan, 'Lakarlah kenangan sebanyak mungkin kerana akan tiba waktu dimana kita hanya mampu mengenang'. :) so, jangan lepaskan setiap peluang yang ada untuk simpan kenangan-kenangan yang mungkin berharga untuk kita akan datang.

Nota kaki: Dear all my friends, thanx for everything. thanx for the joy. thanx for the happiness. i appriciated it. My hearts beat, our memories goes with. eceh! bye! *maaf untuk entry tanpa gambar. masing-masing tak sempat nak upload gambar. next entry gambar menyusul. InsyaAllah.


5 comments:

Hanim Irsyad said...

bestnye dpt g camping.

Anonymous said...

That is a great tip particularly to those new to the blogosphere.

Brief but very accurate information… Appreciate
your sharing this one. A must read post!

my web page - how to buy a car
Feel free to surf my web-site ; buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

emaL said...

tahniah2..dah grad dah die..hu5... pasni susah la nak kacau2...
sheraammmm nihh

Amirah Marliza said...

@Hanim Irsyad best sgt! hehehe :)

Amirah Marliza said...

@emaL
ceh. xtaw lepas ke x la paan. xpayah nk seram sgt eh.. haha